2009-04-11

jatuh cinta lagi 2

“Ok guys, I want u to submit this assignment after CNY.” Fenn mengakiri lecturenya.

“Ala miss, extend la ckt lagi. Nk laye ma…” Ah Chong bersuara tetibe. Ish apek ni. Aku da bg sbulan tu. Ko ingt rmai ke lecturer yg baik cm aku ni. Kekekeh..puji diri sndiri la plak.

“Aiya apek. Sbulan lg la. Kecoh tol.” Bidas Faizal. Fenn senyum melihat telatah students yg agk gile2 tu. Pntg dibagi keje. Msti ade je alasan nk suruh extend submission date.

“Ok guys, dismiss.” Kelas da kecoh belum pun smpt dia kuar.

Dia baru je jd lecturer kat sini. Lps abg meninggal, dia terus smbg master. Konon nk lari la. Ye r. Ape xnye. Kalo ddk kat opis tmpt die keje dulu, org dok asyik ngate je. Pompuan bawak sial la, suwey la, ntah ape2 lagi. Mane tahan beb ari2 kene kutuk cmtu. Diorg tu plak, ntah dari mane dpt ajaran cmtu. Da org tu da smpai ajal. Sesuke ati nk ngate org. Ade la 2 3 org yg baik, tp membara gk lelama cmtu. Pastu dia amk keputusan resign. Pastu smbg study blk. Family xhalang coz diorg pun phm. Diorg la yg jd supplier tisu tiap kali aku nangis. Especially ibu.. huhuhu..i luv u mummy.

Starry berlagu dr handphonenya. Fenn, ko free xptg ni? Teman aku g tesco jp bleh?”

Butang reply ditekan.”OK, c u then.” Del, salah sorg best fren aku. 2 lg, Mek ngan Ash. Kenal time uni dulu. Satu class. Bleh jd geng coz sume sekepale. Buat kecoh. Hahaha..lps ni aku story lg psl diorg ni.

Perut aku da berkeroncong si endang endong da ni. Patut la. Da kol 3ptg. Xmkn pape lg dari pg. baru je nk bangun. “Tok, tok..” adus kacau tol r.

“Comin’”

“Sorry miss, ganggu jp.” Tau xpe..

“Ni pasal assgment td. Xphm r.” wa..hebat tol. Aku baru je bg td da nk start buat.

“Wa…express transnasional tol u guys. Ok, what?” tersengih2 bdk 2org tu kene puji.

“Ni hah. Nk kene compare cmne? Same manufacturer ke laen2?”

“Owh..suke ati r. kalo dpt laen2 manufacturer lg bagus.”

“Lg satu ni…” Fuh bnyk la plak soalnnye. Aku lapo ni wei.

“lg 1 lg 1..”Adus… “Xpe2. I’ll explain it again next lecture. Xbleh jd ni. Nnt malu plak bebdk ni dgr keroncong endang endong aku ni.

Fuh, leganye dpt makan. Sorg2 pun jadik la. Kalo dulu, mesti mkn ngan abg. Smpai Cik Peah café tu leh kenal. Kalo abg xde, msti die tnye. Skrg ni trpkse la mkn alone jek.

“Fuyoo…byknye makan. Ni mangse kebuluran dr Africa ke ni?” Ayam seketol, tempe, tauhu sumbat, sayur tauge cmpur fishball. Agk r. hehehehe…

“Shut up. Lapar ni. Org xmkn pape dr smlm ni.” Fenn da xpeduli Syafiq kt dpn. Nasi kt dpn mate lagi tempting. Last die mkn smlm time lunch ngan abg. Pstu da xmkn. Pulun wt assignment yg due ari ni. Tu r. suke wt keje last minute.

“Hmm.. pape je la my princess. Mkn2. Cian plak abg tgk.. lapar ye..” Syafiq tahan gelak. Adoi..Fenn, Fenn. Cmne la aku bleh tgkp cintan ngan budak ni. Tp yg tu da xkesah coz now I deeply fall in love ngan minah kepoh ni.

“Hai Faz, apsal snyum sorg2 ni? Igt pakwe ke?” O mak kau meletop. Kurang asam kau thamby.

“Eh mane ade..aku tgk bebdk kt dpn tu.” Cover2. Raja da gelak2.

“Ko wtpe kt sini?”

“Aku nk main boling. Ko nk joint?” eh thamby ni. Aku luku dahi jendul kau tu kang baru tau. Perli baek punye.

“Ha..xpe r. Aku blk opis dulu. C u..” xkuase aku nk layan thamby sorg ni. Ckp xpernah nk betul. Da la tunggang tebalik je.

Kenangan..memang payah nk hilang. Kdg2 bleh buat kite jd cm org xbetul. Kdg2 bleh nangis sorg2, kdg2 gelak sorg2. X ke gile namenye tu. Huhuhu..ntah la. Sometimes, ade benda yg kite xleh nk lupe cmtu je. Lg la bile bab kenangan terindah dan terpahit dan ter paper lg r. Abang…die la manusia pertame yg buat aku jd gile time die ade kt dunia ni n now, die jugak la yang buat aku jd gile. Tapi abg da tader.. xmungkin aku jatuh cinta lagi lps ni. My love is only for abg.. xde org bleh gnti tmpt abg… I luv u abg..

No comments:

Post a Comment