2009-04-11

jatuh cinta lagi 3

Penat3!!! Nk angkat tangan pun da xde daya ni. Banyak giler keje ari ni. Start dr pagi lecture+semak assignment students+research ngan Dr Lau+meeting fac. Kol 6pm baru bleh balik rumah. Jam plak tu. G tesco jp beli brg. Huhuhuhu…penat gile. Da la peot. Ni ade yg tido atas sofa je ni. Mata pun da kuyu and adios…senyap.

“Woit..pehal ko tido kt sini. Ko da mndi blom ni? Baju xtukar, serabai tol mak minah lenggang ni.” Mek yg baru balik dr ofis terkejut melihat Fenn yg da lena dibuai mimpi atas sofa. Da penat thp gaban agknye mak minah ni smpai xnyempat nk masuk bilik yg xsmpai sejengkal je tu.

“Huarghh…kacau r ko. Aku tgh mimpi maen kejar2 ngan SRK ni..” berat gile rase nk bukak mata. Skt lagi r. Fenn kmbali lena. “PAP”. Amik kau kene sebijik kat bontot.

“Weh..mane aci maen bontot. Besar sebelah kang.”

“Aci x aci. Bgn. Mandi dulu pastu lantak ko r nk tdo ke terbongkang ke..”liat tol. Aku sebat ngan btg mop kang seminggu ko terlentang je.

“ye r ye r. kacau r ko Mek.”cam org mabuk todi dh Fenn jalan. Kejap kanan kejap kiri. Nsb baek xdilanggarnye pintu bilik. Senyap. Hehehe….

“Chik, hujung minggu ni balik ye. Mak nk wat kenduri arwah.”

“Insyaallah. Nk wat ari ape?” tgnnya membelek planner. Nsb baik hjg mggu ni free. Ajk diorg skali r.

“Ntah la. Ibu pun xpsti. Tp kalo ikut yg lps, jmaat mlm. Chik tnye la mak balik.”

“Ok la. Nnt Chik call die.” Planner ditutup. Fenn kmbali mengadap pc. Lg 2hari da ari jmaat. Part ni la yg die plg malas. Msti nangis lg. Even before mjls tu da beribu kali die ingtkn diri supaya xwat air mata, tp still gk air mata gatal nk kuar. Tension tol. Pstu mule r org pndg2. Tp nk wt cmne. Da die mmg jenis cmtu. Sape xsdh hilang org tersayang beb. Kucing pun tau sdey bile ank die hilang. Wait..2hari lg. mknanye, 20hb. Kalo 20/4, mknanye bday abg. Wa….lagi la aku meraung. Abg….miss u gile2!!!

Choc cake secret recipe. Peberet abg tu. Nk wt surprise la. Msti abg suke. Mcm2 idea gile bermain kt kepala Fenn. Kalo wt romantic2 best x? Kalo last year, time bday aku abg wt surprise gk. Abg tutup mata aku start msk kete smpai la kt satu tmpt. Mmg xleh nk agk ktne. Sbb telinga pun trtutup skali. Abg suruh aku follow die. Tapi xpegang2 tau. Bkn muhrim, mane leh pegang2. Hehehe…abg suruh aku pegang kayu. Aku pegang sebelah die pegang sebelah. Aku rase sejuk smacam je time tu. Pstu abg suruh aku ddk. Cm pasir je..cm tau je ktne. Hehehe…abg bukak mata aku..mmg sah..kt tepi pntai..aku pndg bawah..ade kek peberet aku..blueberry cheese..dikelilingi cahaya lilin..alamak cairnya aku…nk nangis je rase time tu..tetibe…

“Surprise!!!” Mak ko meletop…mane plak dtg ni..aku pndg blkg. Ceh..bebdk ni pun ade skali. Kacau daun r.

“amboi..xkan nk celebrate duo je..xbest r. Nah amik ko” POMMM!!! Habis bertaburan cebisan kertas kaler pelangi petang kt atas pasir pantai.

“Korang!!!Nasib baik xtercabut jntung aku tau. Sengal..” habis kek aku yg xbersalah tu pun kene skali.

“Relax la. Bknnye bom pun. Setakat benda alah ni je pun nk terkejut tercabut jantung. Xpe, kalo tercabut, abg ko ni ade nk tolong pasang balik. Hehehe…”

“Bnyk la ko punye pasang balik. Ingat jntung aku ni spare part motor ke aci main pasang2 balik.”

“Happy bday B..” abg yg dari td senyap bersuara. Snyap sume org. Fenn dh malu2. Merah gak la pipi time tu.

“UUU…romantiknye..bile la si Joe tu nk wt cmni kt aku.” Usik Ash.

“Ko tunggu kucing bertanduk pun xdpt Ash.” Sume dh ketawa terbahak2 time tu. Huhuhu..cian tol kt si Ash ni. Nsb la dpt pkwe nerd cm si Joe tu.

“Cepatla potong kek. Aku da kebulur ni.” Bab makan mmg serah kt Mek. Mmg terror. Silap ari bulan bleh abes kek sebijik tu kang.

Tu la bday last aku celebrate ngan abg sbb tahun selepas tu abg da pergi mengadap Yg Maha Kuasa. Dan aku pun da xcelebrate bday lg pastu. Kwan2 je wish sbb aku da warning awl2 yg aku da xnk celebrate. Kwn2 plak mmg sporting giler. Thanks guys. Korang mmg best. Untung aku dpt kenal ngan korang. Abg pun. Walaupun jodoh kita sekejap je, tp B bhgia sangat sbb smpat gak rase jd ur lady. Walaupun xsama cm wife lain, tp honestly B happy. Dpt cium tngn abg, dikucup abg walaupun hnya sekali, but it’s really makes me feel that I’m yours forever. Thanks abg coz sudi bg kebahagiaan tu kt B..

No comments:

Post a Comment